WYNIKI KONKURSU NA „PROJEKT LOGO 800 LAT MIASTA UJAZD”

Komisja konkursowa w składzie:

  1. Hubert Ibrom – Burmistrz Ujazdu –  przewodniczący komisji
  2. Maria Nowicka – plastyk –  członek komisji
  3. Mariusz Wientzek – grafik, fotograf –  członek komisji
  4. Adam Liszka – grafik, fotograf –  członek komisji

po burzliwych obradach zdecydowała, że zwycięzcą został projekt przygotowany przez panią Wiktorię Dąbrowską z Krakowa

Wyniki konkursu:

I miejsce – Wiktoria Dąbrowska – Kraków

II miejsce – Krystian Szamotuła – Poznań

III miejsce – Łukasz Pawlak – Pyskowice  

Wyróżnienie – Faustyna Basiaga – Kobiór

Serdecznie gratulujemy zwyciężczyni i pozostałym nagrodzonym.

Werdykt komisji był jednoznaczny, poniżej uargumentowanie.

Ogłaszając konkurs na logo jubileuszowe 800-lecia miasta Ujazd chcieliśmy wnieść do obchodów tej rocznicy kontekst zaangażowania społecznego od najwcześniejszego etapu prac. To udało się osiągnąć. Zainteresowanie było ogromne, co potwierdza duża ilość prac o różnym charakterze. Odbyła się żywa dyskusja w mediach społecznościowych i w domach wielu osób.

Logo jubileuszowe rocznicy lokacji miasta z założenia ma promować wydarzenie trwające z góry określony czas i nie służy zastąpieniu innych symboli miasta jak herb czy flaga. Jednocześnie ma być graficzną formą współgrająca w zestawieniu z tymi symbolami (jak herb), integralną w strukturze i prostą w percepcji.

Wiele przesłanych propozycji mimo swojej ciekawej formy artystycznej i graficznej nie spełniało wymagań regulaminowych dotyczących np. reprodukcji i wymagań formalnych wersji monochromatycznej lub były mocną „konkurencją” dla herbu w bezpośrednim zestawieniu tych form. Tych przesłanych prac nie da się po prostu przekształcić do jednego koloru lub też składający propozycję takiej formy nie przesłał.

Biorąc pod uwagę powyższe oraz doświadczenie wynikające z przygotowania podobnych akcji promocyjnych można mocno zawęzić ilość prac mających ten potencjał dobrego funkcjonowania w „przestrzeni” tworzonej dla tego wydarzenia.

Wynikiem wspólnej konsultacji komisji zostały wybrane prace finałowe. Po dyskusji zwycięską propozycją została wybrana praca pani Wiktorii Dąbrowskiej z Krakowa. Przyznano II i III miejsce w konkursie oraz wyróżnienia będące uhonorowaniem mocnych kandydatów do ścisłego finału.

Uważamy, że wybrane logo spełnia kilka podstawowych zadań. Jest proste w percepcji, nowoczesne i jednocześnie przemyślane w formie – nie powiela symboli z herbu, brak w nim innych skojarzeń nieporządanych z innymi markami. Ponad to jest uniwersalne w reprodukcji i kompozycji wieloelementowej, nie konkuruje z herbem, a może go dobrze uzupełnić m.in. na  stronie gminy oraz papierze firmowym.

Zawiera odniesienia do barw historycznych – zarówno herbu Ujazdu jak i kontekstu lokacji w barwach województwa opolskiego. Jest przemyślaną kompozycją o spójnej strukturze. Kolor czerwony dodaje nowoczesności i dynamizmu oraz ułatwia percepcję w przestrzeni. Niedomknięta pętla cyfry osiem wnosi nawiązanie do stale toczącej się historii miasta i daje nadzieję na to, że to właśnie dziś jest jej najważniejszy moment oraz że, piszemy kolejny rozdział tej wspaniałej już 800-letniej historii.

Rewizja dokumentów potwierdziła prawidłowość zgłoszenia. Kontakt z autorką upewnił nas o przemyślanej i wielowarstwowej pracy, mającej potencjał na spójny wizerunek cyklu wydarzeń.

Gratulujemy Twórczyni! Wiedząc, już dziś, że jest to osoba młoda i dynamiczna mamy nadzieję, że nagroda przyczyni się do utwierdzenia w pewności wyboru drogi zawodowej i dokłada małą cegiełkę do dalszej kariery jako projektantki graficznej.

I miejsce

II miejsce

III miejsce

Wyróżnienie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *